Jak má vypadat ohlašovna požáru?

K nahlášení požáru slouží ohlašovna, najdete ji například na recepcích nebo vrátnicích a musí být označená odpovídající značkou. Co všechno je součástí ohlašovny požáru?

Jak ohlašovna vypadá?

Ohlašovnu nenajdete ve všech objektech, ve kterých je její zřízení je dáno dokumentací požární ochrany. Dle vyhlášky je ohlašovna požáru místo s trvalou obsluhou a vybavené potřebnými komunikačními prostředky. Z tohoto místa tedy dochází k hlášení v případě požáru nebo jiné mimořádné události. Aby bylo jasné, že se jedná o ohlašovnu, musí být řádně označená odpovídající značkou s nápisem „Ohlašovna požáru“. V této místnosti musí být viditelná čísla tísňového volání a také řád ohlašovny.

Řád ohlašovny

Co všechno musíte v řádu ohlašovny mít? Je v něm popsaný způsob přijímání hlášení o vzniku požáru, vyhlášení požárního poplachu pro zaměstnance a dále způsob oznámení požáru hasičskému záchrannému sboru. Najdete v něm také další povinnosti, které jsou vždy upravené vzhledem k místu pracoviště. Na základě toho se liší také povinnosti obsluhy a podobně.

Přečtěte si také: Ochrana při pádu z výšky

Nejčastější problémy

Při inspekci na pracovišti se samozřejmě stává ohlašovna požáru jedním z bodů kontroly. Mezi nejčastější prohřešky patří chybějící řád ohlašovny nebo absence zaměstnance. Osoba, která má být na ohlašovně neustále přítomná, buď odejde poobědvat nebo dojde k nečekané prodlevě při střídání směn.

Za nedodržení nebo porušení zásad požární ochrany, a tedy i pravidel týkajících se ohlašovny požáru, může zaměstnavatelům hrozit pokuta až 1 milion korun.

Související články:

Nastává Evropský týden BOZP!

Každý rok se v říjnu koná takzvaný Evropský týden BOZP, který je pořádán Evropskou agenturou pro BOZP. Během tohoto týdne se napříč EU pořádají nejrůznější osvětové …

Nastává Evropský týden BOZP!

Chci informační schůzku