Inspekce na pracovišti v rámci pracovnělékařské služby. Na co se jako zaměstnavatel musíte připravit?

Bezpečnost práce hraje zásadní roli v každém podnikání, ke kterému se vztahuje řada zákonů a předpisů. Jejich dodržování vás uchrání před pracovními úrazy či vysokými pokutami. Jak často je tedy důležité absolvovat bezpečnostní inspekci svého pracoviště?

Povinnost daná zákonem

Četnost inspekce vašeho pracoviště v rámci pracovnělékařské služby stanovuje vyhláška č. 79/2013 Sb., o pracovnělékařských službách a některých druzích posudkové péče. Konkrétně určuje nutnost prohlídky každého klasického pracovního místa, a to jednou ročně. Pokud zaměstnavatel provozuje pracovišť více, je takový dozor nutné provádět na každém z nich. Výjimkou jsou akorát společnosti, ve kterých jsou všechny prováděné práce zařazené do kategorie 1, což znamená, že u nich nehrozí žádné riziko ohrožení zdraví zaměstnanců. U takových firem pak postačí prohlídka jednou za dva roky.

Na co se inspekce na pracovišti zaměřuje?

Úkolem prováděného dozoru je identifikovat pracovní podmínky zaměstnanců, jejich zdravotní charakter, náročnost a přizpůsobení samotného pracoviště co nejvhodnějším a nejbezpečnějším způsobem. Veškerou tuto činnost má na starost koordinátor BOZP.

Obraťte se na odborníky

Na bezpečnosti práce se opravdu nevyplatí šetřit. Obraťte se proto raději na odborníky, kteří vám zajistí kompletní balíček služeb od A až do Z. Například firma EXTÉRIA nabízí komplexní a spolehlivé služby v oblasti BOZP a PO pro velké firmy i drobné živnostníky. Kontaktujte nás na tel. čísle +420 720 023 709 a nechte si BOZP a PO sestavit na míru vašemu podnikání. V pořádku vedená bezpečnost práce na pracovišti totiž zajistí vašim zaměstnancům maximální bezpečnost, a to jak před zraněním, tak před zákonem a případnými pokutami.

Přečtěte si další zajímavosti v oblasti BOZP a PO:

Související články:

Provozujete hotel? Tyhle základní doporučení požární ochrany platí i pro vás!

Hotely a další jiná ubytovací zařízení jsou velmi specifická v rámci bezpečnosti a požární ochrany. Musí totiž splňovat podmínky pro zachování bezpečnosti nejen pro své zaměstnance, ale i hosty. I proto jsme pro zvědomnění sepsali tyto nejdůležitější základní body, které by každé ubytovací zařízení mělo splňovat.

Provozujete hotel? Tyhle základní doporučení požární ochrany platí i pro vás!

S mazlíčkem do zaměstnání? Je to dobrý nápad?

Možnost vzít svého zvířecího kamaráda s sebou do zaměstnání se stává jedním ze zaměstnaneckých benefitů u stále více a více zaměstnavatelů. V České republice jsou představiteli například pracoviště internetového prohlížeče Seznam.cz nebo pražská pobočka společnosti Mars, konkrétně divize Royal Canin.

S mazlíčkem do zaměstnání? Je to dobrý nápad?

Chci informační schůzku