Jak být produktivnější nejen v zaměstnání?

Po vánočních svátcích má spousta lidí problém znovu naskočit do pracovního procesu, který po nich začátek nového roku vyžaduje. Pokud se aktuálně potýkáte s prokrastinací nebo nedostatkem energie, poradíme vám, jak s nimi zatočit.

Stanovte si priority

Naučte se efektivně ovládat svůj time management. Pracujte primárně na tom, co je aktuálně nejdůležitější a co opravdu nepočká. Všechno ostatní můžete prozatím odložit stranou. Jak ale poznat, co je skutečně důležité? Stanovte si konkrétní cíle a těch se držte. Podle nich poznáte, na co byste se měli zaměřit jako první.  

Nezapomínejte na pravidelné přestávky

Zkuste aplikovat techniku zvanou Pomodro. Jedná se o systém s 25minutovými bloky, kdy intenzivně pracujete. Následuje pětiminutová pauza, ve které si můžete uvařit kávu či vyřídit soukromé telefony. Pokud se vám 25 minut zdá jako krátká doba na práci, můžete jednotlivé bloky prodloužit na 60 až 90 minut a poté si dopřát delší, patnáctiminutovou přestávku.

Dejte si šlofíka

Dopřát si krátkého šlofíka má zásadní dopad na fungování našeho organismu. Pokud cítíte únavu a máte zrovna prostor a čas, dopřejte si 10 až 20minutový spánek. Dobijete si tím baterky a lépe se pak budete soustředit na úkoly, které vás daný den ještě čekají. Nezapomeňte si však nastavit budík, abyste nezaspali a nerozhodili si tím celý svůj režim.

Mít plán není nikdy na škodu

Někteří lidé veškeré plánování ihned zatracují s tím, že akorát zabírá příliš mnoho času, který by mohli využít k práci. Pokud jste však zavaleni úkoly a povinnostmi, které musíte vyřešit co nejrychleji, bez plánu v tom budete mít naprostý chaos. To naruší i vaše soustředění na jednotlivé úkoly. Navíc zmatek a nepořádek ve věcech vás akorát demotivují a ve výsledku vás akorát obírají o další energii. Přitom i prostý a jednoduchý plán vytvoří systém, díky kterému budete klidnější a dokonce se vám bude i lépe spát.

Naučte se říkat ne

Říkejte ne kdykoliv je to možné a říkejte ano pouze tehdy, když je to opravdu nezbytné. Tak zní základní pravidlo managementu. Nejčastějším důvodem, proč nic nestíháme, je skutečnost, že od nás někdo stále něco požaduje a my se snažíme vyhovět vždy a každému. 

Delegujte své povinnosti

Tip, který úzce souvisí s předchozím bodem. Naučte se přenášet úkoly a odpovědnost na ostatní a nesnažte se všechno zvládnout sami. To platí nejen v práci, kde delegování využijete zřejmě nejčastěji. Mnozí lidé však mají s delegováním problém. Buď jednoduše nevědí jak na to, nenapadne je to nebo usoudí, že by to sami zvládli daleko lépe. Delegování vám však ušetří spoustu času a ulehčíte tím především sami sobě ve chvíli, kdy to budete potřebovat nejvíce.

Přečtěte si další zajímavosti v oblasti BOZP a PO:

Související články:

Provozujete hotel? Tyhle základní doporučení požární ochrany platí i pro vás!

Hotely a další jiná ubytovací zařízení jsou velmi specifická v rámci bezpečnosti a požární ochrany. Musí totiž splňovat podmínky pro zachování bezpečnosti nejen pro své zaměstnance, ale i hosty. I proto jsme pro zvědomnění sepsali tyto nejdůležitější základní body, které by každé ubytovací zařízení mělo splňovat.

Provozujete hotel? Tyhle základní doporučení požární ochrany platí i pro vás!

S mazlíčkem do zaměstnání? Je to dobrý nápad?

Možnost vzít svého zvířecího kamaráda s sebou do zaměstnání se stává jedním ze zaměstnaneckých benefitů u stále více a více zaměstnavatelů. V České republice jsou představiteli například pracoviště internetového prohlížeče Seznam.cz nebo pražská pobočka společnosti Mars, konkrétně divize Royal Canin.

S mazlíčkem do zaměstnání? Je to dobrý nápad?

Chci informační schůzku