S mazlíčkem do zaměstnání? Je to dobrý nápad?

Možnost vzít svého zvířecího kamaráda s sebou do zaměstnání se stává jedním ze zaměstnaneckých benefitů u stále více a více zaměstnavatelů. V České republice jsou představiteli například pracoviště internetového prohlížeče Seznam.cz nebo pražská pobočka společnosti Mars, konkrétně divize Royal Canin.

Proč bychom o tom měli vůbec uvažovat?

Je vědecky dokázáno, že zvířecí přítomnost v nás vyvolává příjemné pocity, už jen dotek na zvířecí srst dodává pocit pohody a pomáhá nám se zbavovat se stresu. Tohoto využívá například i canisterapie, ale pozitivní vliv zvířat si začali uvědomovat i zaměstnavatelé.

Lidé, kteří si své zvíře vodí i do práce jsou v ní daleko efektivnější, produktivnější, klidnější a byla u nich pozorována nižší míra stresu. Je to zapříčiněno nejen samotnou přítomností zvířete, ale i tím, že když mají své zvíře u sebe, nemusí na něj (i když podvědomě) myslet a strachovat se o něj.

Co na to legislativa a na co dopředu myslet?

Co se týká legislativy či různých norem, které by tuto problematiku upravovali, zde nacházíme mezeru. Žádný zákon přímo zvířata na pracovišti neupravuje, narážet tak můžete tedy spíše na provozní specifika (zvířata se jistě nebudou hodit do dílen, strojových provozů, gastropodniků apod.), hygienické normy, případně na pravidla majitele budov. Nutné je taky dbát na názor a přání ostatních pracovníků. Pokud se tedy zaměstnavatel rozhodne, že zvířata na pracovišti povolí, je také nutné určit pravidla a podmínky, za jakých k tomu bude docházet, např.:

  • Jak často budou zvířata pracoviště navštěvovat?
  • Co vše musí majitel zvířete zajistit?
  • Kdo bude za zvíře na pracovišti zodpovědný?
  • Jak budete postupovat v případě pracovního úrazu, které způsobí zvíře?
  • Co dělat, když nově příchozí zaměstnanec nesouhlasí se zvířetem na pracovišti?
  • Jak například zanést zvíře na pracovišti do BOZP a PO dokumentace?

Kromě těchto pravidel je ale také velmi důležité dbát na potřeby konkrétního zvířetepředevším promyslet, zda bude zvíře opravdu na pracovišti spokojeno, zda bude mít své útočiště, nebude nikomu překážet, žádný z pracovníků nemá například alergii, budete mít čas zvíře pravidelně venčit apod.

Nejste si jisti všemi povinnostmi? Předejte to nám!

Mějte vše v pořádku během kontrol příslušných státních institucí a ušetřete až statisíce či miliony na pokutách! Obraťte se na společnost EXTÉRIA a nechte vedení BOZP a PO dokumentace na profesionálech! Nechte se zastoupit během kontrol ze strany státních kontrolních úřadů a šetřete své peníze za zbytečné pokuty! Kontaktujte nás dříve, než bude pozdě na tel. čísle +420 720 023 709 a věnujte se pouze svému podnikání.

Přečtěte si další informace z oblasti BOZP a PO, které by vás mohly zajímat:

Související články:

Provozujete hotel? Tyhle základní doporučení požární ochrany platí i pro vás!

Hotely a další jiná ubytovací zařízení jsou velmi specifická v rámci bezpečnosti a požární ochrany. Musí totiž splňovat podmínky pro zachování bezpečnosti nejen pro své zaměstnance, ale i hosty. I proto jsme pro zvědomnění sepsali tyto nejdůležitější základní body, které by každé ubytovací zařízení mělo splňovat.

Provozujete hotel? Tyhle základní doporučení požární ochrany platí i pro vás!

3 stupně kontrolní činnosti v rámci BOZP

Aby bylo možné bezpečnost a ochranu zdraví na pracovišti nějakým způsobem organizovat a kontrolovat, měla by být součástí dokumentace BOZP i směrnice, která se tím zabývá a danou problematiku dále specifikuje.

3 stupně kontrolní činnosti v rámci BOZP

Chci informační schůzku