7. listopadu 2022Minimální trvanlivost nebo datum spotřeby?
Tyto pojmy jsou vám určitě známé, ale víte, jaký je mezi nimi rozdíl a který z pojmů užijete právě na váš výrobek? I datum minimální trvanlivosti a datum spotřeby …
Tyto pojmy jsou vám určitě známé, ale víte, jaký je mezi nimi rozdíl a který z pojmů užijete právě na váš výrobek? I datum minimální trvanlivosti a datum spotřeby …
Otevřít si kavárnu neznamená jen dělat dobrou kávu a jednat s hosty. V potravinářství je mnoho povinností, legislativních předpisů a norem, které je třeba dodržovat. Mezi naše klienty patří i několik kaváren a bister, kterých se tyto normy přímo dotýkají. A tak jsme se rozhodli sepsat pár základních doporučení, na které byste v takovém provozu měli myslet.
Nejen během pravidelných ročních prověrek se naši technici často setkávají s jedním z bezpečnostních nešvarů, a tím je zastavování bezpečnostních prvků či zařízení a zejména jejich neoznačování bezpečnostním značením.
Polovina, a zejména pak konec, prázdnin znamená pro učitelé a ostatní zaměstnance školek, základních, ale i středních škol přípravy na nadcházející školní rok. Ať už je to pravidelná údržba pozemku, aktualizace osnov a učebních plánů nebo pravidelné proškolení a prověrka z BOZP a PO.
Kontrola z Oblastního inspektorátu práce, která se našemu klientovi nahlásila na 25. 8. 2022, byla, dle slov inspektora, z důvodu úrazu v jiné podobné společnosti.
Jeden z našich klientů zaměstnal svého prvního zaměstnance. Tento klient vlastní autoservis, kromě toho provádí kontrolu a měření emisí. Aby si časově odlehčil a mohl se věnovat pouze samotným opravám a měření, najal si zaměstnance, který mu má pomoci s přípravou aut, případně přímo s některými měřeními.
Roční prověrka je ze zákona povinná i pro společnost v Ostravě, která aktuálně řeší svou restrukturalizaci. Dříve se zabývala výrobou a montáží svítidel, nyní má pronajaté kancelářské prostory, ve kterých se její představitelé rozhodují o svém dalším působení.
Naše technička poskytla zástup klientovi u kontroly ze strany Oblastního inspektorátu práce. Důvodem kontroly byl tentokrát podnět podán jednou bývalou zaměstnankyní. OIP, který tyto podněty prošetřuje, se tedy nahlásil na kontrolu.
Během srpnové kontroly ze strany Hasičského záchranného sboru, zastoupil klienta, při jednání s inspektorkami, jeden z našich techniků. Daný klient vlastní kavárenskou franšízovou síť. Kontrola se odehrála dne 9. 8. 2022 a probíhala na kavárně v Plzni.
Může se to zdát jako slovíčkaření, na každý z těchto pojmů, se ale vztahují úplně jiné podmínky a náležitosti. Jak tedy spisovnu rozeznat od archivu? Jaké přešlapy naši technici u klientů často pozorují?